Dersin Adı | İngilizce-2 | ||
Dönemi | Dersin Kodu | Teorik Saat / Uygulama Saati | AKTS |
0 | 5057205 | 2 / 0 | 2 |
Dersin Düzeyi | Önlisans | ||
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan | ||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehtap Yorgancı | ||
Koordinatör E-Mail | myorganci ktun.edu.tr | ||
Öğretim Elemanı |
|
||
Yardımcı Öğretim Elemanları |
|
||
Dersin Amacı | Yabancı Dil 2 dersinin amacı öğrenciye temel dilbilgisinin üzerine ek bilgiler katmak ve öğrencinin dil eğitiminin temel unsurlarından olan konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini geliştirmesini sağlamaktır. Öğrencinin günlük hayatta karşılaşabileceği durumlarla öğrendiği konuları bağdaştırmasını ve öğrendiklerini sınıf ortamında uygulayabilmesini sağlamaktır. |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi |
100 |
Ders Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|
Anlatım, Gösterim, Tartışma, Soru-Cevap |
Hafta | Ders İçerik | Kaynak |
---|---|---|
1 | Okuduğu ya da dinlediği metinde geçen ve o anda gerçekleşen olaylar hakkında konuşma, | |
2 | Bir resimde ya da bağlamda olaylar hakkında soru sorma ve sorulduğunda cevaplama, | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
3 | `Bir grup nesne, kişi, yer ya da nesneyi karşılaştırma | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
4 | Bir metin ya da paragrafı okuduktan sonra ilgi metni analiz ederek spesifik bilgiye dayalı soruları cevaplama | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
5 | Genelde yaptığı eylemlerle konuşma anında gerçekleşen eylemlerden bahsetme, soru sorarak cevaplama. | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
6 | Bir kişi ya da nesnenin yerini sorup cevaplama. Hareket edatlarını kullanarak eylemlerinde yönelme anlamını ifade etme | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
7 | Karşısındaki kişiye yapması ya da yapmaması konusunda emir verme. Bir metin ya da paragrafı okuduktan sonra ilgi metni analiz ederek spesifik bilgiye dayalı soruları cevaplama | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
8 | Bir kişi, nesne ya da yerin bugünkü durumu ile geçmişteki durumunu betimleme | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
9 | Ara sınavın yapılması | |
10 | Geçmişte yaşanılan olaylar hakkında konuşma | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
11 | Geçmiş olaylar hakkında soru sorma ve kendisine sorulduğunda cevaplama. Bir metin ya da paragrafı okuduktan sonra ilgi metni analiz ederek spesifik bilgiye dayalı soruları cevaplama. | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
12 | Bir nesnenin kime ait olduğunu sorma ve cevaplama | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
13 | Zorunluluklar ve yasaklardan bahsetme | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
14 | Karşısındaki kişye bir konu hakkında tavsiye etme; karşısındaki kişiden bir konu hakkında tavsiye isteme Bir metin ya da paragrafı okuduktan sonra ilgi metni analiz ederek spesifik bilgiye dayalı soruları cevaplama | ENGLISHHOOD GRAMMAR and READING A1-A2 |
15 | Genel Sınavın Yapılması |
Sıra | Ders Öğrenim Çıktıları | Değer |
---|---|---|
1 | Öğrenciler A2 (CEFR) düzeyindeki kısa metinleri okuyabilir; reklamlar, prospektüsler, menüler ve tarifeler ile kısa kişisel mektuplar/epostalar gibi basit günlük materyallerde spesifik bilgileri bulabilir ve hakkındaki soruları cevaplayabilir. | 25 |
2 | Öğrenciler, ihtiyaç alanlarındaki konularla ilgili basit notlar, mesajlar ve kısa paragraflar ile basit bir kişisel mektup/eposta, örneğin bir teşekkür mektubu yazabilir. | 25 |
3 | Öğrenciler, aşina oldukları konularda ve aktivitelerde basit ve doğrudan bilgi alışverişi gerektiren rutin görevlerde iletişim kurabilir; bir resmi ya da fotoğrafı betimleyebilir. Kendisi, ailesi, eğitim geçmişi, yetenekleri, ilgileri ile günlük rutinler, planlar, geçmiş olaylar, yaşam deneyimleri ve sorumluluklar vb hakkında sorular sorar ve kendisine sorulan soruları cevaplayabilir. | 25 |
4 | Kişisel alaka düzeyinin en öncelikli olduğu alanlarla ilgili en sık kullanılan kelimeleri ve cümleler(temel kişisel ve aile bilgileri, günlük rutinleri, okul hayatı, yetenekleri, ilgileri, alışveriş, sorumlulukları, evi ve çevresi vb, ) içeren ses kayıtları ve videolarla ilgili soruları cevaplayabilir; kısa, net ve basit mesajlardaki, duyurulardaki ve diyaloglardaki ana fikri bulabilir. | 25 |
AKTS İş Yükü | Sayı | Süre,Dakika | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Haftalık ders saati (Teorik) | 28 | 40 | 1120 | Haftalık ders saati (Uygulama) (laboratuvar, stüdyo, atölye vb) | 0 | 0 | 0 | Ödev | 7 | 80 | 560 | Kısa Sınavlar (quiz) | 0 | 0 | 0 | Materyal tasarlama, hazırlama | 0 | 0 | 0 | Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 | Rapor hazırlama | 0 | 0 | 0 | Sunum | 0 | 0 | 0 | Proje hazırlama | 0 | 0 | 0 | Diğer çalışmalar | 7 | 80 | 560 | Ara sınav ve ara sınava hazırlık | 1 | 120 | 120 | Genel sınav ve genel sınava hazırlık | 1 | 120 | 120 |
AKTS İş Yükü | Ara Sınava Katkı Yüzdesi | Finale Katkı Yüzdesi |
---|---|---|
Haftalık ders saati (Teorik) | 0 | 0 | Haftalık ders saati (Uygulama) (laboratuvar, stüdyo, atölye vb) | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | Kısa Sınavlar (quiz) | 0 | 0 | Materyal tasarlama, hazırlama | 0 | 0 | Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | Rapor hazırlama | 0 | 0 | Sunum | 0 | 0 | Proje hazırlama | 0 | 0 | Diğer çalışmalar | 0 | 0 | Ara sınav ve ara sınava hazırlık | 100 | 0 | Genel sınav ve genel sınava hazırlık | 0 | 100 |