Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Fetullah ARIK
Bölüm Başkan Yardımcıları: Doç. Dr. İsmail İNCE - Dr. Öğr. Üyesi Şeyda PARLAR
Erasmus Koordinatörü: Prof. Dr. Kerim KOÇAK
Farabi Koordinatörü: Prof. Dr. Ayla BOZDAĞ
Mevlana Koordinatörü: Doç. Dr. Arif DELİKAN
TARİHÇE
Konya Teknik Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü Üniversitemizin en köklü bölümlerinden biri olup 1975 yılında Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesine bağlı Yerbilimleri Bölümü adı ile açılmıştır. 1982 yılında Mühendislik-Mimarlık Fakültesine bünyesine alınan Jeoloji Mühendisliği Bölümü, 1983 yılında lisans öğretimine ek olarak Fen Bilimleri Enstitüsünde Yerbilimleri Anabilim dalı olarak lisansüstü öğretime başlamıştır. Jeoloji Mühendisliği Bölümü Mühendislik ve Mimarlık Fakültesinin 2012 yılında ayrılması neticesinde öğretime Mühendislik Fakültesi bünyesinde devam etmiştir. Jeoloji Mühendisliği bölümü 2018 yılında Selçuk Üniversitesi’nden ayrılarak Konya Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesine bağlanmıştır.
MİSYONUMUZ
Jeoloji Mühendisliği Bölümünü lisans seviyesinde tercih edip kazanan öğrencilerini; a) Çağdaş, günün şartlarına-ihtiyaçlarına göre geliştirilebilen ders programları ile mesleki bilgilerle donatılmış, b) Mesleki bilgilerini, problem çözmede kullanma kabiliyeti kazanmış, mühendislik sorunlarını çözmede sistematik yaklaşıma ve tasarım yeteneğine sahip, sentez ve analiz yapabilen, c) Mesleki faaliyetlerinin sosyal, ekonomik, politik ve yasal sorumluluğunun bilincini kazanmış, mesleki ve toplumsal etik kurallara karşı saygılı ve mesleki sorumluluğunu bu kurallar içerisinde kullanabilen, d) Toplumsal ve kültürel açıdan iletişim kurabilen, her türlü gelişime açık bir anlayışa sahip olan, e) Aldığı görevleri yerine getirmede ve karşılaştığı problemleri çözmede başarıyı ve dürüstlüğü düstur edinen, f) Mesleğini seven ve koruyan, aynı zamanda diğer ilgili meslekler ile dayanışma içinde olan, multidisipliner çalışma kabiliyeti kazanmış, g) Yenilikçi, girişimci, mesleğindeki gelişmeleri takip eden, mesleki donanımları kullanabilen, h) Topluluk içerisinde, iş hayatında tercih edilen güvenilir biri olarak ulusal ve uluslararası ala rekabet edebilen, i) Her türlü çevre konusuna duyarlı, sağlık ve güvenlik konularında hassas, j) Temel hedefi ülkesine, milletine, insanlığa hizmet etmek, ülke ve bölgenin jeolojik problemlerine duyarlı bir şekilde çözüm üreterek kamu kurum-kuruluş ve sanayiye destek vererek, sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlayabilen, bireyler olarak hazırlamaktır.
VİZYONUMUZ
Ülke ihtiyaçlarına uygun, uluslararası düzeyde teorik ve pratik öğretim hizmetleri vererek, mesleğinde çözüm üretebilen, araştırmacı, nitelikli, saygın, insanlığa faydalı yerbilim mühendisleri yetiştirmek. Ayrıca, Türkiye ve Konya bölgesinin jeolojik problemlerinin çözümünde uygulanabilir bilimsel araştırmalar yaparak ve uluslararası düzeyde meslekte tanınmış saygın bir bölüm olmaktır.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
KTÜN JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/ABD KALİTE GÜVENCESİ POLİTİKASI
KTÜN JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/ABD EĞİTİM-ÖĞRETİM POLİTİKASI
KTÜN JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/ABD ARAŞTIRMA POLİTİKASI
KTÜN JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/ABD TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI
KTÜN JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/ABD ULUSLARARASILAŞMA POLİTİKASI
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ | YILLAR* | |||||
2022 | ||||||
A1. Bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerini artırmak | ||||||
H1.1 Öğretim üyesi başına düşen toplam nitelikli yayın sayısını artırmak | ||||||
PG.1.1.1 Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı | ||||||
PG.1.1.2 SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI ve ESCI endeksli dergilerde yayımlanmış öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı |
||||||
PG.1.1.3 Öğretim üyesi başına düşen atıf sayısı (SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI ve ESCI endeksli dergilerde yer alan yayınlardan) |
||||||
PG.1.1.4 Öğretim üyesi başına düşen ulusal ve uluslararası sempozyum ve kongrelerde sunulan bildiri sayısı |
||||||
H1.2. Bilimsel araştırma projelerini artırmak | ||||||
PG.1.2.1 Ulusal ve uluslararası özel veya resmî kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen Ar-Ge niteliği taşıyan proje sayısı (BAP dâhil) |
||||||
PG.1.2.2 Değişim programları hâricinde araştırma amaçlı yurt dışına giden öğretim elemanı sayısı |
||||||
H1.3. Araştırma altyapısını geliştirmek | ||||||
PG.1.3.1 Araştırma laboratuvarı sayısı (Altyapı olanakları ve teknik donanımı iyileştiren laboratuvar sayısı) |
||||||
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ | YILLAR* | |||||
2022 | ||||||
A2. Eğitim ve öğretim faaliyetlerini ulusal ve uluslararası standartlarda gerçekleştirmek | ||||||
H2.1. Eğitim programlarının niteliğinin geliştirilmesi | ||||||
PG.2.1.1 Lisans öğretiminde akredite program sayısı | ||||||
PG.2.1.2 Lisansüstü öğretiminde akredite program sayısı | ||||||
H2.2. Alternatif öğretim imkânlarının geliştirilmesi | ||||||
PG.2.2.1 Çift anadal yapılan lisans program sayısı | ||||||
PG.2.2.2 Yandal yapılan lisans program sayısı | ||||||
PG.2.2.3 Değişim programlarından faydalanan öğrenci sayısı (Lisans) | ||||||
PG.2.2.4 Değişim programlarından faydalanan öğrenci sayısı (Lisansüstü) | ||||||
PG.2.2.5 Lisans öğrencisinin Uzaktan Öğretimle aldığı AKTS’nin toplam aldığı AKTS değerine oranı % |
||||||
PG.2.2.6 Lisansüstü öğrencisinin Uzaktan Öğretimle aldığı AKTS’nin toplam aldığı AKTS değerine oranı % |
||||||
H2.3. Eğitim ve öğretimde uluslararasılaşma faaliyetlerinin artırılması | ||||||
PG.2.3.1 Lisans öğretiminde yabancı uyruklu öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı (%) |
||||||
PG.2.3.2 Lisans seviyesinde uluslararası değişim programları kapsamında giden öğrenci sayısı |
||||||
PG.2.3.3 Lisans seviyesinde uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğrenci sayısı |
||||||
PG.2.3.4 Lisansüstü öğretiminde yabancı uyruklu öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı (%) |
||||||
PG.2.3.5 Lisansüstü seviyesinde uluslararası değişim programları kapsamında giden öğrenci sayısı |
||||||
PG.2.3.6 Lisansüstü seviyede uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğrenci sayısı |
||||||
PG.2.3.7 Uluslararası değişim programları kapsamında giden öğretim elemanı sayısı | ||||||
PG.2.3.8 Uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğretim elemanı sayısı | ||||||
H2.4. Ulusal ve uluslararası görünürlüğümüzün artırılması | ||||||
PG.2.4.1 Birimde düzenlenen uluslararası etkinliklerin sayısı | ||||||
PG.2.4.2 Birimde düzenlenen ulusal etkinliklerin sayısı | ||||||
PG.2.4.3 Yabancı dilde hazırlanan internet sayfası (Lisans) | ||||||
PG.2.4.4 Yabancı dilde hazırlanan internet sayfası (Lisansüstü) | ||||||
H2.5. Eğitim ve öğretim altyapısını geliştirmek | ||||||
PG.2.5.1 Eğitim ve araştırma için kullanılan yazılım sayısı (Açık kaynak ve Lisanslı) | ||||||
PG.2.5.2 Laboratuvardaki cihaz sayısı | ||||||
H2.6. Eğitim-öğretim ile ilgili geri bildirimin alınması | ||||||
PG.2.6.1 Mevcut öğrenci anketi | ||||||
PG.2.6.2 Mezun öğrenci anketi | ||||||
PG.2.6.3 İşveren anketi | ||||||
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ | YILLAR* | |||||
2022 | ||||||
A3. Kamu-Üniversite-Sektör iş birliğini artırmak | ||||||
H3.1 Üniversite-sanayi iş birliğini kurumsallaştırmak ve hizmet kapasitesinin artırılması | ||||||
PG.3.1.1 Kamu/sektör ile yapılan işbirliği sayısı | ||||||
PG.3.1.2 Öğrencilerin staj imkânlarının artırılmasına yönelik yapılan işbirliği sayısı | ||||||
PG.3.1.3 Öğrencilerin kamu/sektör buluşması kapsamında yapılan faaliyetlerin sayısı | ||||||
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ | YILLAR* | |||||
2022 | ||||||
A4. Topluma sunulan hizmet ve sosyal sorumluluk projelerini artırmak | ||||||
H4.1 Sosyal sorumluluk projesi sayısının artırılması | ||||||
PG.4.1.1 Topluma yönelik düzenlenen etkinlik sayısı | ||||||
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ | YILLAR* | |||||
2022 | ||||||
A5. Kurumsal kapasiteyi artırmak ve kurum kültürünü geliştirmek | ||||||
H5.1. Akademik personelin kişisel gelişiminin desteklenmesi | ||||||
PG.5.1.1 Akademik personelin mesleki gelişimine yönelik hizmet içi eğitim sayısı | ||||||
H5.2. İdari personelin kişisel gelişiminin desteklenmesi | ||||||
PG.5.2.1 İdari personelin mesleki gelişimine yönelik hizmet içi eğitim sayısı | ||||||
H5.3. Paydaşlarla iletişimin ve katılımcılığın artırılması | ||||||
PG.5.3.1 Dış paydaşlarla yapılan toplantı sayısı | ||||||
PG.5.3.2 İç paydaşlarla yapılan toplantı sayısı |