Dersin Adı | Stüdyo IV | ||
Dönemi | Dersin Kodu | Teorik Saat / Uygulama Saati | AKTS |
2 | 3501451 | 4 / 4 | 10 |
Dersin Düzeyi | Lisans | ||
Dersin Veriliş Biçimi | Yüzyüze | ||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Bilgehan Yılmaz | ||
Koordinatör E-Mail | bycakmak ktun.edu.tr | ||
Öğretim Elemanı |
|
||
Yardımcı Öğretim Elemanları |
|
||
Dersin Amacı | Stüdyo 4 dersi, mimarlık öğrencisine çok fonksiyonlu bina tasarımına girişin verildiği derstir. Öğrenciler, fonksiyonel ilişkilerin çözümlenmesini, sirkülasyon alanlarının çözümünü, paketlemeyi ve mekânsal ilişkileri sorguladıkları dönemdedirler. Bu bağlamda verilen probleme çözüm üretmek amacıyla konsept üretme, karmaşık fonksiyonları çözümleme ve sunma becerilerini kullanmaları hedeflenmektedir. Sunum tekniklerini ve araçlarını verimli kullanmaları, üç boyutlu düşünme becerilerini aktifleştirmeleri beklenmektedir. |
Temel Meslek Dersi | Uzmanlaşma Dersi | Destek Dersi | İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi | Aktarılabilir Beceri Dersi |
50 | 10 | 10 | 10 | 20 |
Ders Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|
Gösterim, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Tasarım Geliştirme, Uygulama-Alıştırma, Gözlem, Örnek Olay İncelemesi, Saha Gezisi, Beyin Fırtınası |
Hafta | Ders İçerik | Kaynak |
---|---|---|
1 | Problemin kavramsal olarak tanımlanması | |
2 | Mekansal ve kentsel okumalarla konuya giriş | Mimarlık Biçim, Mekan Düzen - ARCHITECTURE: Form, Space, Order |
3 | Probleme ve konuya özgü benzer örneklerin tartışılması | |
4 | Alan tanımlanması | |
5 | İhtiyaç programının üretilmesi ve Fonksiyonel ilişkilerin | |
6 | Anafikir ve konsept sunumu | |
7 | Arazi gezisi | |
8 | Çevresel ilişkilerin problem çözümüne yönelik olarak tanımlanması | |
9 | Çevresel ilişkilerin problem çözümüne yönelik olarak tanımlanması ve portfolyo hazırlığı | |
10 | 1. Ara jüri | |
11 | Kentsel ve mekânsal çözümlerin sunumu | |
12 | Mimari çözümlerin sunumu | |
13 | 2. ara jüri | |
14 | Mimari çözümlerin sunumu | |
15 | Final teslimi |
Sıra | Ders Öğrenim Çıktıları | Değer |
---|---|---|
1 | Konsept ve ana fikir üretimini öğrenir. | 50 |
2 | Çoklu mekânsal kurgu ve fonksiyonel ilişkileri çözümlemeyi öğrenir. | 30 |
3 | Sunum ve ifade teknikleri ile tasarım problemini ele alış biçimini geliştirir | 10 |
4 | Ürettiği fikir önerisini mimari dilde sunma becerisini geliştirir. | 10 |
DÖÇ 1 | DÖÇ 2 | DÖÇ 3 | DÖÇ 4 | |
---|---|---|---|---|
PÇ 1 | 0 | 30 | 0 | 0 | PÇ 2 | 20 | 0 | 0 | 0 | PÇ 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | PÇ 4 | 0 | 10 | 0 | 0 | PÇ 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ 10 | 0 | 0 | 10 | 0 | PÇ 11 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ 12 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ 13 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ 14 | 0 | 0 | 0 | 0 |
AKTS İş Yükü | Sayı | Süre,Dakika | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Haftalık ders saati (Teorik) | 4 | 60 | 240 | Haftalık ders saati (Uygulama) (laboratuvar, stüdyo, atölye vb) | 4 | 60 | 240 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Kısa Sınavlar (quiz) | 0 | 0 | 0 | Materyal tasarlama, hazırlama | 0 | 0 | 0 | Arazi Çalışmaları | 3 | 180 | 540 | Rapor hazırlama | 0 | 0 | 0 | Sunum | 5 | 1200 | 6000 | Proje hazırlama | 1 | 3000 | 3000 | Diğer çalışmalar | 5 | 1000 | 5000 | Ara sınav ve ara sınava hazırlık | 1 | 540 | 540 | Genel sınav ve genel sınava hazırlık | 1 | 540 | 540 |
AKTS İş Yükü | Ara Sınava Katkı Yüzdesi | Finale Katkı Yüzdesi |
---|---|---|
Haftalık ders saati (Teorik) | 0 | 0 | Haftalık ders saati (Uygulama) (laboratuvar, stüdyo, atölye vb) | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | Kısa Sınavlar (quiz) | 0 | 0 | Materyal tasarlama, hazırlama | 0 | 0 | Arazi Çalışmaları | 10 | 10 | Rapor hazırlama | 0 | 0 | Sunum | 20 | 20 | Proje hazırlama | 70 | 70 | Diğer çalışmalar | 0 | 0 | Ara sınav ve ara sınava hazırlık | 0 | 0 | Genel sınav ve genel sınava hazırlık | 0 | 0 |